Een 65-jarige man uit Brabant is na dertig jaar nog steeds zonder geldig rijbewijs de weg op gegaan.
Dertig jaar geleden werd hij volledig rij-ongeschikt verklaard, maar hij leverde zijn rijbewijs nooit in.
De man werd recent voor het eerst betrapt bij een verkeerscontrole in Zundert. Hij probeerde aanvankelijk zijn identiteit te verbergen, maar gaf later toe dat hij al jaren onverzekerd de weg op ging. Enkele uren later werd hij opnieuw gespot in Breda terwijl hij in zijn auto reed.
Volgens de politie had men al een oogje op het kenteken van de man omdat er vermoedens waren dat hij weer achter het stuur zou kruipen. De man zelf reageerde nuchter op zijn ontdekking: “Dat het er een keer aan zat te komen.”
Het voertuig van de man is in beslag genomen en er wordt een proces-verbaal opgemaakt. De politie benadrukt dat rijden zonder geldig rijbewijs ernstige risico’s met zich meebrengt, zowel voor de bestuurder als voor andere weggebruikers.

