Grote partij softdrugs gepakt bij inval bedrijfspand na anonieme melding over drugshandel

In een bedrijfspand aan de Nieuwstraat in Eersel heeft de politie vrijdagmiddag een aanzienlijke hoeveelheid softdrugs ontdekt.

De vondst werd gedaan tijdens een onderzoek dat volgde op een anonieme melding over mogelijke drugshandel op het adres.

Meerdere politie-eenheden gingen naar het pand en stuitten daar in de loop van de middag op verschillende dozen gevuld met verdovende middelen. Daarnaast bleek in het gebouw een hennepkwekerij te zijn ingericht, al was deze op het moment van de inval niet in werking.

De aangetroffen drugs zijn direct in beslag genomen. In het pand hield de politie twee mannen aan: een 46-jarige inwoner van Eersel en een 32-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats. Beide verdachten zijn verhoord en later die avond weer vrijgelaten, maar blijven wel betrokken in het lopende strafrechtelijke onderzoek.

De politie zet het onderzoek voort en brengt onder meer in kaart om welk type softdrugs het precies gaat en wat de totale hoeveelheid is. Ook wordt gekeken naar de rol van de aangehouden mannen en of er mogelijk meer personen bij de zaak betrokken zijn.

Volg CrimeNieuws op:

WhatsApp Instagram Snapchat X