In Marokko zijn medewerkers van een ziekenhuis aangehouden voor het stelen van een dure Rolex van een overleden patiënt.
Twee ziekenhuismedewerkers in Tetouan zijn gearresteerd op verdenking van het stelen van een kostbare Rolex van een Franse verkeersslachtoffer.
De 27-jarige Fransman werd maandag na een verkeersongeval opgenomen in het Sania Ramel-ziekenhuis, waar hij kort daarna overleed.
Diefstal in kritieke toestand
De betrokken medewerkers, verantwoordelijk voor de coördinatie van patiënten, zouden het horloge hebben gestolen toen het slachtoffer in kritieke toestand verkeerde. Het luxe horloge, met een geschatte waarde van enkele honderdduizenden dirham, werd later doorverkocht in Tanger voor slechts 25.000 dirham.
Ontdekking door camerabeelden
Familieleden merkten de afwezigheid van het horloge op, waarna camerabeelden de vermoedens bevestigden. De verdachten zijn aangehouden en worden verhoord door de politie. Na het verhoor zullen zij zich voor de rechter moeten verantwoorden.

