Een medewerker van de politie-eenheid Rotterdam is deze week definitief uit zijn functie gezet vanwege ernstig plichtsverzuim.
De man wordt verdacht van het bezit van strafbaar beeldmateriaal. Eind vorig jaar werd hij aangehouden in verband met het strafrechtelijk onderzoek dat door het Openbaar Ministerie in 2025 was ingesteld.
Naast het strafrechtelijk onderzoek heeft de politie ook een intern disciplinair onderzoek uitgevoerd via de afdeling Veiligheid, Integriteit en Klachten. Op basis hiervan is besloten tot een onvoorwaardelijk ontslag. Tijdens het onderzoek was de medewerker al buiten functie gesteld en kreeg hij geen toegang meer tot politiegebouwen of interne systemen.
De voormalige politiemedewerker is inmiddels vrijgelaten, maar zal zich op een later moment voor de rechter moeten verantwoorden.
Het Openbaar Ministerie en de politie benadrukken dat het besluit tot ontslag een reactie is op de ernst van het vergrijp en het belang van integriteit binnen de organisatie.

