Een vrachtwagenchauffeur uit Oezbekistan is zondagochtend door de politie aangesproken nadat hij lopend was aangetroffen langs de snelweg A58 bij Oirschot.
De man bleek zijn vrachtwagen te hebben achtergelaten om boodschappen te gaan doen en overtrad daarmee de verkeersregels.
De melding kwam binnen nadat een voorbijganger had gezien dat iemand zich te voet langs de snelweg bevond. Agenten gingen ter plaatse en troffen de chauffeur aan. Hij legde uit dat hij onderweg was naar het dorp om inkopen te doen. Lopen over de snelweg is echter verboden vanwege de gevaarlijke situatie die daardoor ontstaat voor zowel de voetganger als het overige verkeer.
De politie bracht de man terug naar zijn vrachtwagen, die geparkeerd stond bij een tankstation in de buurt. Tegen hem is een proces-verbaal opgemaakt voor het betreden van de snelweg te voet.
Volgens de wijkagent in Oirschot speelde bij het contact met de chauffeur een duidelijke taalbarrière, wat de communicatie bemoeilijkte. Desondanks kon de situatie zonder verdere incidenten worden afgehandeld.

