Albert Heijn neemt maatregelen tegen toenemende agressie naar medewerkers: “geen naambordjes”

Supermarktmedewerkers van Albert Heijn ervaren steeds vaker agressie, variërend van uitschelden en intimidatie tot fysieke aanvallen.

Om dit probleem aan te pakken, gaat Albert Heijn maatregelen nemen, waaronder het vervangen van naambordjes. Volgens een intern onderzoek voelt 70 procent van de medewerkers zich onprettig bij het dragen van naambordjes, meldt het AD.

Groeiende Incidenten

Sonja Boelhouwer, directeur van Albert Heijn, meldt dat er jaarlijks meer dan duizend incidenten worden gerapporteerd, maar het werkelijke aantal ligt waarschijnlijk hoger. “Lang niet alle incidenten worden gemeld,” verklaarde Boelhouwer vanmorgen in het NOS Radio 1 Journaal. Verbale intimidatie komt het meest voor, vooral wanneer medewerkers klanten aanspreken die met een hond of een step de winkel binnenkomen. Helaas neemt ook fysiek geweld toe.

Sociale Media en Verhoogde Veiligheid

De supermarktketen voert verschillende maatregelen in om de veiligheid van medewerkers te verhogen. Een van de opvallendste wijzigingen is het vervangen van de persoonlijke naambordjes door bordjes met de tekst ‘Wij zijn Team Albert Heijn’. Deze verandering is bedoeld om medewerkers een gevoel van veiligheid te bieden en hun anonimiteit te beschermen.