Politie in actie en pakt verdachte snel na aanslag met explosief bij pand

De politie heeft maandagochtend in Oss een 43-jarige man aangehouden na een explosie bij een woning aan de Kievit.

Rond 06.15 uur ging in de achtertuin van het huis zwaar illegaal vuurwerk af, waardoor een raam aan de achterzijde werd vernield.

De bewoner bevond zich op dat moment in de keuken en voelde glas tegen zich aankomen. Hoewel hij hevig schrok, raakte hij niet gewond. In de tuin werden resten van vermoedelijk illegaal vuurwerk gevonden.

Na de explosie startte de politie direct een onderzoek. Op camerabeelden van de bewoner was een verdachte te zien, wat al snel leidde tot de arrestatie van de man uit Oss. Hij zit vast en wordt verhoord.

De politie onderzoekt zijn betrokkenheid en sluit niet uit dat er meer aanhoudingen volgen.

Volg CrimeNieuws op:

WhatsApp Instagram Snapchat X